KFactory, startup-ul românesc specializat în transformare digitală își continuă expansiunea internațională.

  1. Cine este KFactory?

Pe scurt, KFactory este primul startup Industry 4.0 finanțat în România de fonduri de investiții locale.

Platforma noastră se adresează 100% companiilor de producție care doresc să producă mai mult, utilizând aceleași resurse sau mai puține.

  • Cine sunt fondatorii?

Adrian Dima si Vlad Cazan. Ambii au aproximativ 20 de ani de experiență în industria IT la cel mai înalt nivel, dar și în producție, prin proiecte de dezvoltare software și implementări complexe de soluții Enterprise.

  • Cum ați ajuns la ideea acestui startup?

Am plecat de la cunoașterea nevoilor industriei, combinată cu înțelegerea noilor tehnologii Industry 4.0 și IIoT. Am început acum 4 ani cu un prim client care ne-a sprijinit în fazele de pilot, cu bune și cu rele, până la crearea unui produs matur, care continuă să capete noi functionalități și care este adoptat în acest moment și de alți producători de pe piața din România.

  • Care sunt trendurile/tendințele/provocările când vine vorba de digitalizarea fabricilor?

Industria producătoare este cumva un paradox la nivel mondial: reprezintă o parte importantă din PIB-ul fiecărei țări/regiuni, dar sectorul în sine este puternic nedigitalizat. Statisticile spun că aproximativ 70% din procesel operaționale dintr-o fabrică sunt încă gestionate pe hârtie sau în fișiere Excel. Cifrele arată potențial, dar sunt câteva provocări care încă țin pe loc adopția masivă a tehnologiei în fabrici:

  • industria în sine este una conservatoare;
  • pregătirea angajaților din industrie cu privire la tehnologie este precară;
  • companiile furnizoare de tehnologie nu au ca focus central producția, deci oferta nu este foarte diversă.
  • Ce își propune KFactory?

Acționăm în piață pe două direcții: prima, bineînțeles, dorim să fim prezenți în cât mai multe fabrici cu produsul nostru și să ajutăm producătorii să crească performanța liniilor de producție cu soluții simple. Iar a doua, strategică, reprezintă nevoia de educație digitală din industrie, pe care o sprijinim prin acțiuni diverse: articole, workshops, evenimente dedicate și altele. Spre exemplu, recent am lansat primul podcast din România dedicat digitalizării în producție, Industry4Cast, unde invităm manageri de top din fabrici, investitori și în general oameni conectați la industrie și tehnologie.

  • Cum ajută KFactory producătorii?

Mesajul nostru e simplu: știm “limba” companiilor de producție, cunoaștem industria și provocările, iar produsele noastre ajută la creșterea eficienței operaționale în scurt timp de la adoptare. Practic, vorbim de soluții care oferă vizibilitate în timp real pe fluxurile critice (producție, mentenanță, calitate sau supply chain) și arată unde și cum poate fi adusă o îmbunătățire în procesele operaționale ale fabricii.

  • Ce diferențiază KFactory de alte platforme Industry 4.0 pentru producători?

La nivel de ansamblu, din păcate, oferta companiilor de tehnologie nu e prea diversă. Spunem “din păcate” pentru că ne-am dori sa coexistăm într-un ecosistem mai bogat, care poate apropia mai rapid companiile de producție de furnizorii de tehnologie.

Apoi, vorbind de competiție, identificăm două tipuri de furnizori de soluții: cei tradiționali, care sunt pe piață de mai mult de 10 ani, care folosesc tehnologii mai vechi, au o abordare clasică de proiect, care se reflectă și în aspectul comercial. Apoi sunt companiile noi, startups sau nu, care au început să aducă mai mare valoare clienților prin tehnologiile folosite și o abordare comercială mai “fresh”.

Față de ambele categorii ne deosebește întelegerea profundă a industriei, a tehnologiei, dar și a viziunii comerciale și de produs. Am avut ocazia să ne comparăm forțele și cu companii mai cunoscute la nivel internațional și putem spune că avem o platformă competitivă chiar și pe plan mondial.

  • Pentru ce industrii este potrivită această platformă?

Cam toate sub-sectoarele sunt pretabile pentru cel puțin o componentă a platformei KFactory. Abordăm producătorii din punct de vedere al nivelul de digitalizare din fabrică, fie că vorbim de companii mici, medii sau mari care sunt la nivel de hârtie și Excel sau care au alte soluții implementate și au făcut deja pași spre digitalizare. Doar câteva dintre industrii: automotive, construcții mașini, prelucrare metal, prelucrare plastic, prelucrare lemn, textile, materiale de construcții, FMCG, pharma etc.

  • Cu ce tipuri de clienți lucrează KFactory în prezent?

În general, orice companie de producție cu minim 5-10 echipamente de producție sau lucrează în mai multe schimburi și are nevoie de un mai bun control asupra productivității utilajelor și operatorilor. În prezent colaborăm și cu producători tradiționali, companii cu acționariat 100% local, dar în același timp și cu multinaționale care dețin unități de producție în România.

  1. În ce țări/teritorii este prezentă KFactory?

Normal, biroul central este în România. Dar avem un birou în Portugalia, iar recent am deschis birouri și suntem prezenți fizic și în Germania și Statele Unite.

  1. Care este viitorul pentru KFactory (road map, investiții, expansiune)?

Anul acesta intenționăm să ridicăm o nouă rundă de finanțare prin care să ne consolidăm prezența internațională. Totodată vrem să accelerăm dezvoltarea produsului. Deja avem o componentă absolut inovativă, echipa de Ingineri Virtuali, iar în următorii doi ani intenționăm să includem în platformă încă două componente care vor schimba semnificativ în bine procesele operaționale din companiile de producție.

  1. Cum ar trebui companiile să își bugeteze un proiect de digitalizare cu KFactory?

Din punct de vedere comercial, abordarea noastră este ușor diferită de practicile standard din piață cu care cei mai mulți clienți sunt obișnuiți. În sensul în care implementarea platformei nu presupune costuri de consultanță, de dezvoltare software sau de mentenanță. Lucrăm pe un model operațional de tipul SaaS, în care clientul plătește un cost fix lunar, previzibil și ușor de urmărit versus creșterea de performanță. Deoarece implementarea durează câteva zile sau săptămâni, soluția noastră devine rentabilă încă din primele luni de folosire.

Leave a Comment

Comentarii recente
    Ads
    Event Search

    You should choose a search result page. You can choose the page from the Theme Options > Events > Event Search Results Page option.